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Lancez-vous sans contraintes.

Accompagnement complet ou à la carte

Un interlocuteur pour toutes vos démarches

Pourquoi vous faire accompagner ?

Avec plus de 20 ouvertures annuelles, le Groupe Fondeco vous permet d'accélérer votre ouverture en ne laissant rien au hasard.

Profitez de nos connaissances sectorielles approfondies pour éviter les pièges courants et optimiser votre lancement.

Simplifiez les formalités administratives et réglementaires pour ouvrir plus rapidement votre établissement.

Prenez des décisions éclairées sur l'emplacement, les prestataires, et plus encore, pour un démarrage réussi.

Le Groupe Fondeco, c'est :

Ouvertures

Créations de sociétés

Entrepreneurs conseillés

Nos accompagnements

Ri, Sàrl, SA, nous ouvrons votre société en quelques heures.

Opérationnel

Nous optimisons la structure de vos opérations, le choix de vos prestataires et vous aidons dans le recrutement d'une équipe..

Nous vous déchargeons de toutes vos demandes d'autorisations.

F&B

Mise en relation avec les fournisseurs clés du secteur et mise en place des cartes.

Nous gérons toutes les démarches administratives selon les règlementations en vigueur.

Communication

Nous créons votre site Internet et assurons votre visibilité en ligne et votre communication de lancement.

Nous sommes à vos côtés, 7 jours sur 7, durant toute votre phase d'ouverture.

Accompagnement de A à Z

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Phase administrative et obligations légales

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Phase autorisations

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Phase F&B

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Phase opérationnelle 

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Phase ressources humaines

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Phase marketing et communication

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Support et conseil

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Suivi post-ouverture

Nous pouvons aussi vous aider pour 

✔ Instaurer un contrôle comptable durant les premiers mois d'ouverture 

✔ Réaliser des audits

 

✔ Mettre en place une stratégie d'acquisition et fidélisation de clientèle

Support 

Questions fréquentes

  • What authorizations are required to buy a restaurant?
    In itself, there is no authorization necessary to buy a restaurant except to have the financial means. However, obtaining the transfer of the commercial as well as obtaining the authorization to operate are subject to specific conditions.
  • How long does the acquisition process take?
    The average is about 4 months. Sometimes, we have carried out transactions within a period of less than 1 month and we have already had to wait almost 12 months to complete a relatively delicate transmission. The acquisition process may be subject to limiting factors (eg the search for financing, obtaining the transfer of the lease, the final financial negotiations). As a result, the preparation, upstream, of a complete file, in particular the preparation of reliable figures, is an essential action in the context of such a process.
  • Which of the above steps is the most important?
    According to our practical experience, it is the analysis of the company and compliance with standards (due-diligence).
  • In what form to buy a goodwill?
    The goodwill can be acquired either by the purchase of assets (furniture, equipment, right to lease, customers, etc.) or by the purchase of the existing company (purchase of shares for the Sàrl or purchase of shares for the SA).
  • What are the obstacles and risks?
    Buying a business is not without risk. Rather than ignoring them, we must anticipate them in order to manage them. Here is a non-exhaustive list of the most common obstacles: fear of getting started, quality of the files prepared, lack of information, communication.
  • What is the role of the acquisition specialist within the Fondeco Group?
    The main players in a business acquisition project are: a business transfer specialist, trustees, legal and tax advisors, sometimes other stakeholders when there are significant issues in the matter. The transmission specialist plays a key role in guaranteeing the best possible coordination between the various stakeholders and advising the buyer on important decisions occurring during the process: legal advice, contract negotiations between the parties, representation of key figures, etc. /p>

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