top of page
Image de ABDALLA M

Maximisez la valeur de votre établissement.

Assurez-vous une vente fluide avec notre accompagnement spécilisé.

Notre expertise

Sélection rigoureuse et discrétion totale.

Des acquéreurs à la hauteur de vos attentes.

Expertise

Bénéficiez d'une évaluation précise et objective de votre établissement pour positionner votre vente.

Valorisation

Maximisez la valeur de votre établissement en identifiant et en mettant en avant ses atouts uniques.

Commercialisation

Atteignez les bons acheteurs grâce à des stratégies de commercialisation ciblées et efficaces.

Contrats et conseils juridiques

Naviguez en toute sécurité à travers les complexités juridiques avec nos experts à vos côtés.

Négociations bailleurs

Démarches administratives auprès des régies et propriétaires pour votre transfert de bail.

Liquidation de société

Nous gérons la liquidation de votre société de manière structurée et conforme.

La vente d'un fonds de commerce peut être complexe et implique de nombreux documents, contrats et formalités administratives. Etre accompagné sur les formalités administratives et dans les négociations lors de la vente vous offre une expertise juridique, une protection de vos intérêts, des négociations stratégiques, une réduction du stress et de l'incertitude, ainsi que l'assurance que la documentation et les formalités soient correctement gérées. Cela vous permet de mener une transaction en toute confiance.

 Nos derniers articles

Nos dossiers

Outils et informations pour ouvrir son établissement.

Notre expertise

Ressources 

Questions les plus fréquentes

  • What authorizations are required to buy a restaurant?
    In itself, there is no authorization necessary to buy a restaurant except to have the financial means. However, obtaining the transfer of the commercial as well as obtaining the authorization to operate are subject to specific conditions.
  • How long does the acquisition process take?
    The average is about 4 months. Sometimes, we have carried out transactions within a period of less than 1 month and we have already had to wait almost 12 months to complete a relatively delicate transmission. The acquisition process may be subject to limiting factors (eg the search for financing, obtaining the transfer of the lease, the final financial negotiations). As a result, the preparation, upstream, of a complete file, in particular the preparation of reliable figures, is an essential action in the context of such a process.
  • Which of the above steps is the most important?
    According to our practical experience, it is the analysis of the company and compliance with standards (due-diligence).
  • In what form to buy a goodwill?
    The goodwill can be acquired either by the purchase of assets (furniture, equipment, right to lease, customers, etc.) or by the purchase of the existing company (purchase of shares for the Sàrl or purchase of shares for the SA).
  • What are the obstacles and risks?
    Buying a business is not without risk. Rather than ignoring them, we must anticipate them in order to manage them. Here is a non-exhaustive list of the most common obstacles: fear of getting started, quality of the files prepared, lack of information, communication.
  • What is the role of the acquisition specialist within the Fondeco Group?
    The main players in a business acquisition project are: a business transfer specialist, trustees, legal and tax advisors, sometimes other stakeholders when there are significant issues in the matter. The transmission specialist plays a key role in guaranteeing the best possible coordination between the various stakeholders and advising the buyer on important decisions occurring during the process: legal advice, contract negotiations between the parties, representation of key figures, etc. /p>

Contact

Vous avez des questions ?

Parlons de votre projet !

bottom of page