
Créez votre entreprise en toute simplicité avec notre service de création de société
Les avantages d'une société de capitaux sont nombreux. Responsabilité limitées, accès au financement, transférabilité, avantages fiscaux et crédibilité.
Notre service de création de sociétés a été spécialement conçu pour les entreprises du secteur de la restauration et vous permet de créer votre société sans vous déplacer.
Nos conseils
Le choix de la forme juridique, les éléments de constitution : apport en nature ou en numéraire, les rôles et signatures, personnalisation des buts de la société, choix du siège, etc. Tous ces points seront passés en revue et conseillé afin de créer la société qui correspondra exactement à votre activité.
Le processus de création
1. Définition du nom de la société, des buts et des rôles et préparation d'un projet notarial.
2. Validation, réquisition et authentification des signatures.
3. Ouverture du compte de consignation
4. Libération
Notre processus de création de société est conçu pour que vous ayez le minimum de déplacement à faire. Seule l'authentification de votre signature nécessite votre présence physique.
Notre accompagnement

Ces frais s'appliquent à chaque création d'entreprise, indépendamment de la création notariale et varie en fonction du canton et du choix de la banque :
Authentification de la signature env. CHF 20 à 50
Registre du commerce CHF 500 à 700
Compte de dépôt de capital CHF 145 à 300
Vos questions
-
What authorizations are required to buy a restaurant?In itself, there is no authorization necessary to buy a restaurant except to have the financial means. However, obtaining the transfer of the commercial as well as obtaining the authorization to operate are subject to specific conditions.
-
How long does the acquisition process take?The average is about 4 months. Sometimes, we have carried out transactions within a period of less than 1 month and we have already had to wait almost 12 months to complete a relatively delicate transmission. The acquisition process may be subject to limiting factors (eg the search for financing, obtaining the transfer of the lease, the final financial negotiations). As a result, the preparation, upstream, of a complete file, in particular the preparation of reliable figures, is an essential action in the context of such a process.
-
Which of the above steps is the most important?According to our practical experience, it is the analysis of the company and compliance with standards (due-diligence).
-
In what form to buy a goodwill?The goodwill can be acquired either by the purchase of assets (furniture, equipment, right to lease, customers, etc.) or by the purchase of the existing company (purchase of shares for the Sàrl or purchase of shares for the SA).
-
What are the obstacles and risks?Buying a business is not without risk. Rather than ignoring them, we must anticipate them in order to manage them. Here is a non-exhaustive list of the most common obstacles: fear of getting started, quality of the files prepared, lack of information, communication.
-
What is the role of the acquisition specialist within the Fondeco Group?The main players in a business acquisition project are: a business transfer specialist, trustees, legal and tax advisors, sometimes other stakeholders when there are significant issues in the matter. The transmission specialist plays a key role in guaranteeing the best possible coordination between the various stakeholders and advising the buyer on important decisions occurring during the process: legal advice, contract negotiations between the parties, representation of key figures, etc. /p>
Ressources
Les différentes formes juridiques (pdf)
Index central de raison de commerce
Tout savoir sur la SA
Tout savoir sur la Sàrl