5 astuces prouvées scientifiquement pour augmenter vos pourboires.

Notre expertise
Découvrez, analysez, optimisez :
Nos audits révèlent le potentiel caché de votre entreprise.
Audit flash
Vous connaissez une forte croissance ou au contraire votre établissement connaît des difficultés ?
Réalisez un audit flash à 360°.
Audit de conformité
Vérification de la conformité avec les réglementations et les normes en matière de sécurité alimentaire, d'affichages et d'autres exigences légales.
Audit environnemental
Un examen de vos pratiques environnementales, y compris la gestion des déchets, la consommation d'énergie ainsi que la durabilité de l'approvisionnement alimentaire.
Visite mystère
Un rapport structuré et informatif à partir duquel vous pourrez identifier vos forces et vos faiblesses à des fins d'amélioration.
Audit marketing
Un examen de vos activités de marketing, y compris la stratégie de marque, les activités de publicité et les relations publiques.
Audit opérationnel
Un examen des processus opérationnels de votre établissement. Identification des opportunités d'amélioration pour optimiser votre efficacité et votre rentabilité.
Audit financier
Analyse des états financiers afin d'optimiser les frais généraux pour améliorer votre rentabilité.
Un audit de restaurant ou établissement public est une évaluation professionnelle des activités de l'entreprise. Il s'agit d'une analyse complète et détaillée de l'ensemble des aspects du fonctionnement du restaurant.
Par exemple : la qualité de la nourriture, le service, la gestion des stocks, les processus de travail, la comptabilité et les finances, l'hygiène et la sécurité alimentaire, etc...
Notre expertise
Ressources
Modèles et documents pour faciliter sa gestion.
-
What authorizations are required to buy a restaurant?In itself, there is no authorization necessary to buy a restaurant except to have the financial means. However, obtaining the transfer of the commercial as well as obtaining the authorization to operate are subject to specific conditions.
-
How long does the acquisition process take?The average is about 4 months. Sometimes, we have carried out transactions within a period of less than 1 month and we have already had to wait almost 12 months to complete a relatively delicate transmission. The acquisition process may be subject to limiting factors (eg the search for financing, obtaining the transfer of the lease, the final financial negotiations). As a result, the preparation, upstream, of a complete file, in particular the preparation of reliable figures, is an essential action in the context of such a process.
-
Which of the above steps is the most important?According to our practical experience, it is the analysis of the company and compliance with standards (due-diligence).
-
In what form to buy a goodwill?The goodwill can be acquired either by the purchase of assets (furniture, equipment, right to lease, customers, etc.) or by the purchase of the existing company (purchase of shares for the Sàrl or purchase of shares for the SA).
-
What are the obstacles and risks?Buying a business is not without risk. Rather than ignoring them, we must anticipate them in order to manage them. Here is a non-exhaustive list of the most common obstacles: fear of getting started, quality of the files prepared, lack of information, communication.
-
What is the role of the acquisition specialist within the Fondeco Group?The main players in a business acquisition project are: a business transfer specialist, trustees, legal and tax advisors, sometimes other stakeholders when there are significant issues in the matter. The transmission specialist plays a key role in guaranteeing the best possible coordination between the various stakeholders and advising the buyer on important decisions occurring during the process: legal advice, contract negotiations between the parties, representation of key figures, etc. /p>